Hoewel wij al sinds 1995 Schnauzers hebben, en ook wel shows hebben bezocht, waren we nog nooit op een Kampioenschaps Club Match geweest. Daar was het dus echt wel een keertje tijd voor. En dus zijn Arjen en ik, samen met onze zwarte Riesendame Shannah, zondag 7 mei afgereisd naar Voorthuizen.

Net voor 10 uur stapten we binnen, werden hartelijk welkom geheten, en waren precies op tijd voor het welkomstwoord van de voorzitter gevolgd door het Wilhelmus.

De gezellige zaal was voorzien van 2 ringen en daar omheen veel mensen met hun Schnauzers in alle variëteiten. Al gauw vingen de keuringen aan. In ring 1 de showkeuringen, in ring 2 (s’morgens) de inventarisatie keuring. Er was een kraampje met bijzondere riemen voor 2 honden tegelijk aan te lijnen, en een grotere kraam met werkelijk alles voor de hond.

Het was heel leuk om eens mensen in het “echie” te zien, die je via internet wel “kent”, maar nooit of maar heel soms ontmoet. Maar ook het weerzien met bekenden was heel gezellig.

We hadden Shannah ingeschreven voor de inventarisatie en na een bakje koffie en wat rondkijken heb ik haar gekamd en netjes gemaakt, en hebben we even poosje gezellig pratend met mede schnauzer liefhebbers toe gekeken bij de inventarisatie.

Toen we aan de beurt waren werden Shannah (Chanel van de Nieuwe Riet) en ik heel vriendelijk begroet door keurmeester Dhr. D. Baars, hij stelde ons in 1x op ons gemak en Shannah werd op een heel prettige wijze door hem gekeurd. Shannah vond het zichtbaar wel gezellig, al die aandacht. En hoewel Shannah natuurlijk überhaupt de liefste, slimste en knapste Schnauzer op deze aardbol is, was het geweldig om van Dhr. Baars een Uitmuntend te krijgen, met een heel mooi rapport. Super trots op mijn meisje ben ik de ring weer uit gehuppeld.
Shannah mocht als beloning een kadootje uitzoeken in de grote kraam, en koos, geheel in haar stijl, een enorm sleurtouw.

Al gauw daarna was het een uurtje pauze, de zaal stroomde leeg, veel mensen en snorrebaarden zijn, net als wij, buiten een luchtje gaan scheppen, er was daar ook volop ruimte voor.

Van horen zeggen weten we dat de broodjes kroket heel lekker zijn, maar het lukte ons maar niet er 1 te bemachtigen JJ. Maar ……… de organisatie zag alles en voorzag ons alsnog van een heerlijk vers broodjes kaas!!

Na de lunch vingen de showkeuringen weer aan, nu in beide ringen en veel mensen vonden wel een plek om toe te kijken. Het is ontzettend leuk om te zien hoe al die variëteiten van de Schnauzers op hun mooist worden getoond en langzaam aan werd er toegewerkt naar de eindkeuringen.

Eerst waren er nog een heel leuke junior-handling, een koppelklasse en fokkersklasse en toen volgde uiteindelijke de Best in Show keuring. Er stond een rij prachtige Schnauzers, ik had niet kunnen kiezen, maar de keurmeesters natuurlijk wel. Een heel mooie (en ik meen nog jonge) dwergschnauzer zwart/zilver werd kampioen.

Wij vonden het een gezellige en ontspannen sfeer en aan het einde van de middag gingen wij dan ook met een blij gevoel naar huis: dat was een leuke dag!

En zeker voor herhaling vatbaar.

Arjen, Jacqueline en Riesenschnauzer Shannah.